Protestele violente din Tuzla si din Sarajevo au afectat si arhivele de aici.
Din informatiile primite de la colegii din Bosnia, au fost afectate
– Arhivele municipale din Tuzla – dar nu foarte grav,
– Arhivele Statului din Sarajevo – masiv au fost distruse arhivele anterioare WW2. Se pare ca cele mai mari distrugeri s-au datorat nu incendiilor, ci interventiilor cu apa ale pompierilor. In plus, pana in prezent nu este o imagine clara a pierderilor, fiind weekend…
Facand pe lupul moralist, as spune ca s-au incalcat 3 reguli de baza:
1. Arhivele nu se instaleaza in cladiri administrative, posibile tinte ale dezordinilor sociale. In Sarajevo, Arhivele erau in cladirea Presedintiei…
2. Nu au existat planuri de interventii in situatii de urgenta, pompierii actionand ca la focul de tabara. Daca ar fi existat astfel de planuri, poate intrau si aia cu prafuri…
3. Lipsa de mobilizare a personalului in caz de catastrofa e dezamagitoare… (daca ce stiu eu e adevarat)
Urmeaza sa primesc niste fotografii de acolo, si le voi insera aici.
Actualizare 1: (de la P. Klasinc)
During the demonstrations that took place in Sarajevo on February 6th 2014, the building of the Presidency of Bosnia and Herzegovina was damaged . Great damage was especially suffered by the Archive of Bosnia and Herzegovina which is located there since its inception in 1947. Windows were broken and destroyed as well as the inventory that is used for daily operations . The real tragedy was caused when the fire spread to room of the Depot 1 which holds the oldest and most important archival material – from the Ottoman period to the end of World War II .
Funds that were spared by the flames were doused with water , so the true extent of this tragedy will be known in the following days.
Part of the archival material that is located in the basement of the Presidency of BiH was also destroyed during the attempts of firefighters of Sarajevo to extinguish the flames, other Depots of Archive of B&H are held in the basement. While putting the fire out a large amount of water penetrated into the basement .
reactia Consiliului International al Arhivelor