Mentenanta, ca activitate arhivistica :)

La DEX scrie asa: mentenanta = Totalitatea operațiilor de întreținere și reparație ale unui sistem tehnic.

Lasand partea cu tehnicul la o parte, mie mi se pare ca exista o maaare problema in arhivistica de la noi. Vorbim de evidente, de ordine, de fluxuri de activitati chiar, dar nu acordam prea mare atentiei mentenantei ordinii arhivistice… Adica bun, am evidente, dar daca lucrez intens pe o arhiva, draga de ea se mai si ravaseste… Platesc eu, primarie, pe unu’sa imi faca arhiva sa arate cu staif, dar asta e o arhiva de vitrina; or, oamenii au nevoie de lucruri din vitrina si intr-un an ajunge biata arhiva ca mai inainte.

De asta eu cred ca un accent mai mare decat se pune acum ar trebui asezat pe partea de intretiere si reparatie a ceea ce exista; cum facem ca arhiva aia sa arate asa frumos mereu, chiar fiind functionala si nu doar tablou cu natura moarta. Mi se pare chiar mai important decat sa ii inventi pe angajati la creatori sa faca inventare: inventarele ti le face o firma; folosirea arhivei si intretinerea ei o fac angajatii..

Leave a Reply

