Comentez pe anexa 2b a normelor de aplicare a legii 544/2001. Cu albastru – textul original. Cu italic rosu – comentariile mele.
Denumirea autoritãtii sau institutiei publice ………………………..
Sediul/Adresa …………………………………………………….
Data …………………………………………………………....
Remarc faptul ca nicaieri nu se precizeaza daca datele de mai sus sunt despre destinatar sau despre emintent. Parca suna a antent, nu? 🙂
Stimate domnule/Stimata doamna …………………………………..,
Unui functionar te adresezi cu stimate domn/stimate doamna. Daca ii spui draga domnule sau te adresezi direct catre institutia X, nu e Ok. Esential pentru un formular oficial…
Prin prezenta formulez o reclamatie administrativã, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, întrucât la cererea nr. ……. din data de …………. nu am primit informatiile solicitate în termenul legal, stabilit de lege. Documentele de interes public solicitate erau urmãtoarele: …………………………………………………………………….
Booon! Deci, legea se refera la informatii, nu la documente. Omu’ nu a primit informatiile, dar cica a solicitat documente de interes public. Care documente de interes public nu sunt subiectul nici unei legi. Deci, documetele nu le putem livra, degeaba face omu’ reclamatie.
Documentele solicitate se încadreazã în categoria informatiilor de interes public, din urmãtoarele considerente: …………………………………..
AU! Un document reprezinta o informatie consemnata. Documentele nu se pot incadra in categoria unor informatii, ciinforamtiile din documente pot fi incadrate categoriilor de informatii. Un document poate contine informatii publice si informatii confidentiale. Daca omu’a solicitat documente, institutia nu trebuie sa i le dea, pentru ca 1) documentele apartin institutiei si 2) poate nu toate informatiile din document se incadreaza in prevederile L544. Daca insa cere informatii conform L544, atunci omu’ poate primi copie sau extras din document sau un alt document specific intocmit, cuprinzand informatii din mai multe documente, informatii care intra sub L544.
Prin prezenta solicit revenirea asupra deciziei de a nu primi informatiile de interes public solicitate în scris/în format electronic, considerând ca dreptul meu la informatie, conform legii, a fost lezat.
Adica cum revenirea asupra deciziei de a nu primi informatiile? Poate asupra deciziei de a nu i se furniza informatiile… Decizia vizeaza comportamentul organizatiei, nu al omului (omu’ primeste, institutia ofera)
Va multumesc pentru solicitudine,
E obligatoriu ca cetateanul sa multumeasca unei institutii publice, nu-i asa? Iarasi, esential pentru un formular oficial…
……………………..
(semnatura petentului)
Numele si adresa petentului ……………………….
Adresa ………………………………………….
Telefon …………………………………………