din nou despre arhivare

Am haulit aici despre arhivare.

Intamplarea face ca am gasit o definitie intr-un manual de secretariat (aparut in 1996, numai bine cat sa prinda lucrurile bune dinainte de 1989 si sa nu fie inca infestat de traduceri proaste de dupa). Si zice asa la carte:

arhivarea = operatiune prin care documentele clasate, constituite in dosare dupa norme prestabilite, se depun si se pastreaza in depozite special amenajate si organizate, denumite arhive.

(nu ma pot abtine sa nu dau si definitia clasarii = operatiune prin care materialele (documente, acte, proiecte, acte de gestiune etc.) se aranjeaza intr-un sistem rational, intr-o ordine dinainte stabilita in conditii de accesibilitate si siguranta – mishto, nu?)

In esenta, e acelasi lucru cu ce am scos atunci. Asadar, arhivarea presupune: ordine prestabilita a documentelor; (implicit) trecerea documentelor in pasive si mutarea lor din spatiul curent de lucru; depozitarea organizata (deci fiecare cu locul lui).

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s